A sneakerek tegnap voltak divatban - A Z-generációs fiúk most a luxusparfümökre buknak

A drága illatok státuszszimbólummá váltak a fiatal férfiak körében.
A sneakerek tegnap voltak divatban - A Z-generációs fiúk most a luxusparfümökre buknak

A svájci városokban a Z-generáció özönli el a luxusparfümériákat – különösen a fiatal fiúk költenek több száz frankot.
Az Osswald luxusparfüméria vezetője szerint a hétvégéken a látogatók többsége a Z-generációból kerül ki. A fiatal fiúk számára úgy tűnik, hogy manapság a luxusparfüm az, ami korábban a drága sneaker volt. Több száz frankot költenek egy-egy illatra – gyakran úgy, hogy még iskolások, és nincs saját jövedelmük.

Nézzük meg közelebbről a parfümrajongókat a számukra kedvelt közegben.

A Z-generáció megrohamozza a kultikus parfümériát

Egy napsütéses szombat délután a zsúfolt zürichi belvároson keresztül haladunk. És ahová tartunk, ott sincs jobb helyzet: a Paradeplatzon található kultikus Osswald parfüméria annyira tele van, hogy időnként az embereknek az ajtó előtt kell várakozniuk.

„Igyekszünk csak annyi látogatót beengedni, amennyit tanácsadással is el tudunk látni” – magyarázza Birgit Salow, értékesítési tanácsadó.

A látogatók többsége a Z-generációhoz tartozik, sokan még húsz év alattiak – és fiúk.
„Az elmúlt két-három évben hatalmas növekedést tapasztaltunk a fiatal fiúk körében. Jól tájékozottak, és pontosan tudják, mit keresnek.”

Az illatrajongók tanácsokat osztanak meg egymással

A legfiatalabb látogató, akivel találkozunk, mindössze 13 éves. „Már fél éve foglalkozom parfümökkel, és nyolc illatom van” – meséli.

Nils (20) és Jan (23) szintén az Osswaldban keresnek új illatot. Jan érdeklődését a barátnője keltette fel, aki Tiktokon keresztül kapott parfümajánlásokat.

A Tiktokon kívül sok parfümrajongó támaszkodik barátai, testvérei vagy párja tanácsaira. Vagy éppen ők maguk adnak tippeket:

„Az iskolában minket parfümszakértőként ismernek, és tanácsokat adunk a barátainknak” – meséli Cyril (16) és Valentino (17).

Kapcsolódó cikkek

Nincs kedved kocogni? A fartlek segít motiváltnak maradni

Nincs kedved kocogni? A fartlek segít motiváltnak maradni

A fartlek változatosságot visz a futóedzésedbe – merev terv és stopper nélkül. Te magad határozod meg a tempót, így fejleszted az állóképességedet.

A sneakerek tegnap voltak divatban - A Z-generációs fiúk most a luxusparfümökre buknak

A sneakerek tegnap voltak divatban - A Z-generációs fiúk most a luxusparfümökre buknak

A drága illatok státuszszimbólummá váltak a fiatal férfiak körében.